Boek

Persberichtenwijzer

Een nieuw wasmiddel, strenger parkeerbeleid, de jaarcijfers van een multinational – dagelijks worden honderden uiteenlopende persberichten wereldkundig gemaakt. Zeker 80 procent belandt in de prullenbak van de journalist. Waarom haalt het ene persbericht het nieuws wel en het andere niet?

Toepasbaar
De Persberichtenwijzer laat zien welk nieuws de aandacht trekt van journalisten en wat dat betekent voor voorlichters bij bedrijven en overheden. Het boek gaat niet alleen in op strategische keuzes (zoals mediaselectie en timing), maar ook op de praktische uitwerking (opbouw, stijl en verzending).

Praktisch
Vele praktijkvoorbeelden en checklists behandelen het persbericht van kop tot noot. Ze helpen u uw nieuws glashelder en geloofwaardig over te brengen, zodat u meer vat krijgt op wat er in de media verschijnt.

Toegankelijk
De Persberichtenwijzer richt zich op een breed publiek: het boek is zowel een handleiding voor wie voor het eerst een persbericht opstelt als een naslagwerk voor ervaren persvoorlichters en communicatieadviseurs.

Het boek is verschenen bij Sdu Uitgevers te Den Haag.
Aantal pagina’s: 160
Prijs: € 19,95

U kunt het bestellen bij Sdu Uitgevers.
Bestellen

 

[ Home | Boek | Auteur | In de pers | Voor de pers | Trainingen | Blog ]

2010, Persberichtenwijzer