U wilt uw persbericht per e-mail versturen

Verzending per e-mail is snel en maakt het journalisten mogelijk tekst te kopiƫren. Houd rekening met het volgende.

Checklist verzending per e-mail

stuur uw persbericht als platte tekst, dus niet als attachment
maak uw bericht zo functioneel mogelijk op (zet de kop in kapitalen, de lead vet en dergelijke)
laat een begeleidend briefje achterwege, behalve als u de journalist persoonlijk kent
stel documenten, foto’s en achtergronden beschikbaar via internet, stuur geen bestanden mee
vermeld de organisatie als afzender, verstuur uw e-mailtje niet vanuit een persoonlijk account
meld bij onderwerp niet ‘Persbericht’ of ‘t.a.v. de redactie’, maar een inhoudelijke (onderscheidende) titel, bijvoorbeeld de kop van uw persbericht
richt uw e-mail alleen aan een individuele redacteur of journalist als u dat heeft afgesproken of u zeker weet dat het goed terecht komt. Adresseer anders aan de redactie
zorg dat de lijst ontvangers onzichtbaar blijft, bijvoorbeeld: ‘Aan: persrelaties’
geef niet aan dat de urgentie ‘hoog’ is, de journalist bepaalt zelf de prioriteit wel

 

[ Home | Boek | Auteur | In de pers | Voor de pers | Trainingen | Blog ]

2010, Persberichtenwijzer